Reclame maken met uw bedrijffskleding

Veel bedrijven maken gebruik van bedrijfskleding voorzien van het bedrijfslogo om reclame te maken en zo nieuwe klanten te werven. Denk bijvoorbeeld aan grote bedrijven zoals DHL en McDonalds waarvan zo goed als iedereen de logo’s kent. Genoemde bedrijven besteden veel werk aan reclame en dat werpt zeer zeker zijn vruchten af. Ook bijvoorbeeld de welbekende pizzabedrijven hebben op de box waar de pizza’s in worden vervoerd het bedrijfslogo geplaatst. Als de koeriers dan door de stad rijden om etenswaren te bezorgen ziet iedereen welk bedrijf het is. En de kracht van reclame is natuurlijk herhaling, op een gegeven moment blijft de naam hangen in ons geheugen. Maar vooral bedrijfskleding met het bedrijfslogo is een goede manier om uw onderneming te promoten en reclame te maken.

Bedrijfskleding laten bedrukken

Mocht u zoek zijn naar een bedrijf dat uw bedrijfskleding kan voorzien van het bedrijfslogo dan is textieldrukkerij Magic Print uit Den Haag echt een aanrader. Het bedrijf is gespecialiseerd in kleding bedrukken in de brede zijn van het woord. Je kunt er niet alleen terecht voor het bedrukken van kleding, maar ook voor borduren op kleding, flex prints en nog veel meer. Ideaal bijvoorbeeld als u een horecaonderneming runt en uw personeel wilt voorzien van bedrijfskleding met uw logo erop gedrukt of geborduurd. Zeker als u grotere aantallen kledingstukken laat bedrukken zullen de kosten omlaaggaan. Bovendien zijn het in principe bedrijfskosten die dus in de meeste gevallen gewoon aftrekbaar zijn voor de belastingdienst. De investering zal zich bovendien in de meeste gevallen weer terugverdienen door de aanwas van nieuwe klanten.

Nieuw bedrijfslogo?

Soms besluiten bestaande bedrijven om een nieuw logo te kiezen om hun brand of image te verbeteren. In sommige gevallen worden er kleine verschillen doorgevoerd in de kleur van het logo, zoals bijvoorbeeld bij McDonalds enige jaren geleden. Nieuwe bedrijven hebben natuurlijk nog geen bedrijfslogo en moeten er een (laten) ontwerpen. Het is aan te raden om daarbij de hulp in te roepen van een grafisch bedrijf dat daarin is gespecialiseerd. Natuurlijk kunt u samen met hen uw eisen en wensen bespreken en kunnen zij vervolgens met voorbeelden en adviezen komen. Bezuinig daar niet op, het bedrijfslogo moet immers het visitekaartje worden van uw bedrijf en jaren meegaan. In de meeste gevallen zal er eerst worden gebrainstormd over de uitstraling die de onderneming moet hebben naar de klanten toe. Het is dan goed om met mensen met uiteenlopende functies in het bedrijf te brainstormen om zo gezamenlijk tot een mooi ontwerp voor het logo te komen.